ALGEMENE VOORWAARDEN

Definities
1. BrabantBoomverzorging.nl: BrabantBoomverzorging.nl.
2. Klant: de persoon met wie BrabantBoomverzorging.nl een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: BrabantBoomverzorging.nl en klant gezamenlijk.
4. Consument: een klant die een natuurlijk persoon is en handelt voor privédoeleinden.

Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens BrabantBoomverzorging.nl.
2. Partijen kunnen alleen van deze voorwaarden afwijken als zij dit uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
3. Partijen sluiten uitdrukkelijk de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uit.

Offertes en aanbiedingen
1. Offertes en aanbiedingen van BrabantBoomverzorging.nl zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
2. Een offerte of aanbieding is maximaal 2 weken geldig vanaf de datum, tenzij in de offerte of aanbieding een andere aanvaardingstermijn is vermeld.
3. Indien de klant een offerte of aanbieding niet binnen de geldende termijn aanvaardt, vervalt de offerte of aanbieding.
4. Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Aanvaarding
1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding behoudt BrabantBoomverzorging.nl zich het recht voor de offerte of aanbieding binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder enige verplichting jegens de klant.
2. Mondelinge aanvaarding door de klant verbindt BrabantBoomverzorging.nl slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

Prijzen
1. Alle door BrabantBoomverzorging.nl gehanteerde prijzen zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele andere kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2. BrabantBoomverzorging.nl is gerechtigd om alle prijzen voor haar producten of diensten, die op haar webshop, website of anderszins worden getoond, te allen tijde aan te passen.
3. Stijgingen in de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die BrabantBoomverzorging.nl niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het sluiten van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van wettelijke regelgeving.
5. Indien partijen een totaalbedrag voor een door BrabantBoomverzorging.nl te verlenen dienst zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen schriftelijk uitdrukkelijk een vaste prijs zijn overeengekomen, waar niet van afgeweken mag worden.
6. BrabantBoomverzorging.nl is gerechtigd tot 10% van de richtprijs af te wijken.
7. Indien de richtprijs met meer dan 10% wordt overschreden, dient BrabantBoomverzorging.nl de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
8. Indien de richtprijs met meer dan 10% wordt overschreden, heeft de klant het recht het gedeelte van de bestelling dat de richtprijs met 10% overschrijdt te annuleren.
9. BrabantBoomverzorging.nl heeft het recht jaarlijks prijzen aan te passen.
10. BrabantBoomverzorging.nl zal prijsaanpassingen aan de klant communiceren voordat de prijsverhoging van kracht wordt.
11. De consument heeft het recht de overeenkomst met BrabantBoomverzorging.nl te beëindigen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Betalingen en betalingstermijn
1. BrabantBoomverzorging.nl mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
2. De klant dient het volledige bedrag binnen 7 dagen na levering van het product te hebben betaald.
3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dit betekent dat als de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij van rechtswege in verzuim is, zonder dat BrabantBoomverzorging.nl de klant een herinnering hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. BrabantBoomverzorging.nl behoudt zich het recht voor om een levering voorwaardelijk te maken aan onmiddellijke betaling of om voldoende zekerheid voor het totale bedrag van de diensten of producten te verlangen.

Gevolgen van late betaling
1. Indien de klant niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is BrabantBoomverzorging.nl gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand wordt gerekend als een volle maand.
2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij tevens buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd en kan hij verplicht worden eventuele schadevergoeding aan BrabantBoomverzorging.nl te betalen.
3. De incassokosten worden berekend op basis van de Wet vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Indien de klant niet tijdig betaalt, mag BrabantBoomverzorging.nl haar verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de klant zijn de vorderingen van BrabantBoomverzorging.nl op de klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Indien de klant weigert medewerking te verlenen aan de uitvoering van de overeenkomst door BrabantBoomverzorging.nl, is hij nog steeds verplicht de overeengekomen prijs aan BrabantBoomverzorging.nl te betalen.

Verrekening
De klant doet afstand van zijn recht om enige schuld aan BrabantBoomverzorging.nl te verrekenen met enige vordering op BrabantBoomverzorging.nl.

Verzekering
1. De klant verplicht zich de volgende zaken deugdelijk te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede diefstal:
– geleverde goederen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
– goederen die eigendom zijn van BrabantBoomverzorging.nl en die zich bij de klant bevinden
– goederen die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

2. Op eerste verzoek van BrabantBoomverzorging.nl verstrekt de klant de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Garantie
1. Wanneer partijen een overeenkomst met diensten zijn aangegaan, bevatten deze diensten enkel inspanningsverplichtingen voor BrabantBoomverzorging.nl, geen resultaatverplichtingen.

Uitvoering van de overeenkomst
1. BrabantBoomverzorging.nl voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap.
2. BrabantBoomverzorging.nl heeft het recht de overeengekomen diensten (gedeeltelijk) door derden te laten uitvoeren.
3. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijke overeenkomst en betaling van het eventueel overeengekomen voorschot door de klant.
4. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat BrabantBoomverzorging.nl tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat BrabantBoomverzorging.nl tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, worden de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren aan de klant in rekening gebracht.

Informatieplicht van de klant
1. De klant zal alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in de door BrabantBoomverzorging.nl gewenste vorm en wijze aan BrabantBoomverzorging.nl beschikbaar stellen.
2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert BrabantBoomverzorging.nl de desbetreffende bescheiden.
4. Indien de klant niet tijdig en behoorlijk de door BrabantBoomverzorging.nl redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden verstrekt en de uitvoering van de overeenkomst hierdoor wordt vertraagd, worden de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren aan de klant in rekening gebracht.

Schadeloosstelling
De klant vrijwaart BrabantBoomverzorging.nl tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de producten en/of diensten geleverd door BrabantBoomverzorging.nl.

Klachten
1. De klant moet een door BrabantBoomverzorging.nl geleverd product of dienst zo spoedig mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Indien een geleverd product of dienst niet voldoet aan wat de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, moet de klant BrabantBoomverzorging.nl hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen, maar in ieder geval binnen 1 maand na ontdekking van de tekortkomingen.
3. Consumenten moeten BrabantBoomverzorging.nl hiervan binnen twee maanden na ontdekking van de tekortkomingen op de hoogte stellen.
4. De klant geeft een zo gedetailleerd mogelijke beschrijving van de tekortkomingen, zodat BrabantBoomverzorging.nl in staat is adequaat te reageren.
5. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de partijen.
6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit in geen geval leiden tot het verrichten van andere werkzaamheden door BrabantBoomverzorging.nl dan overeengekomen.

In gebreke stellen
1. De klant moet een ingebrekestelling schriftelijk aan BrabantBoomverzorging.nl kenbaar maken.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling BrabantBoomverzorging.nl daadwerkelijk (op tijd) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Indien BrabantBoomverzorging.nl een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die aan BrabantBoomverzorging.nl op grond van die overeenkomst verschuldigd zijn.

Aansprakelijkheid van BrabantBoomverzorging.nl
1. BrabantBoomverzorging.nl is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt indien en voor zover deze schade is veroorzaakt door opzet of grove nalatigheid.
2. Indien BrabantBoomverzorging.nl aansprakelijk is voor enige schade, is zij slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
3. BrabantBoomverzorging.nl is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien BrabantBoomverzorging.nl aansprakelijk is, is haar aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebrek aan (volledige) betaling door een verzekeringsmaatschappij van de schade is de aansprakelijkheid beperkt tot het (deel van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, beschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen niet leiden tot enige schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

Verjaringstermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van BrabantBoomverzorging.nl vervalt in ieder geval binnen 12 maanden na het voorval waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Dit sluit de bepalingen in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek niet uit.

Ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden indien BrabantBoomverzorging.nl toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen, tenzij deze tekortkoming wegens haar bijzondere aard of geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Indien de nakoming van de verplichtingen door BrabantBoomverzorging.nl niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, kan ontbinding pas plaatsvinden nadat BrabantBoomverzorging.nl in verzuim is.
3. BrabantBoomverzorging.nl heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, of indien omstandigheden BrabantBoomverzorging.nl goede grond geven te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht
1. Naast het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek, kan een tekortkoming van BrabantBoomverzorging.nl in de nakoming van enige verplichting jegens de klant niet aan BrabantBoomverzorging.nl worden toegerekend in een van de wil van BrabantBoomverzorging.nl onafhankelijke situatie, wanneer de nakoming van haar verplichtingen jegens de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of wanneer de nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet van BrabantBoomverzorging.nl kan worden verlangd.
2. De in lid 1 bedoelde overmachtssituatie is ook van toepassing – maar niet beperkt tot: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); tekortkomingen en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte storingen in stroom, elektriciteit, internet, computer of telecommunicatie; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtssituatie voordoet waardoor BrabantBoomverzorging.nl één of meer verplichtingen jegens de klant niet kan nakomen, worden deze verplichtingen opgeschort totdat BrabantBoomverzorging.nl weer aan haar verplichtingen kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. BrabantBoomverzorging.nl is geen (schade)vergoeding verschuldigd in een situatie van overmacht, ook niet als zij als gevolg van de overmachtssituatie enig voordeel heeft verkregen.

Wijziging van de overeenkomst
Indien na het sluiten van de overeenkomst en voor de uitvoering ervan blijkt dat het noodzakelijk is om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen de overeenkomst tijdig en in onderling overleg dienovereenkomstig aanpassen.

Wijzigingen in de algemene voorwaarden
1. BrabantBoomverzorging.nl is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal BrabantBoomverzorging.nl zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd de overeenkomst te beëindigen in geval van een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden.

Overdracht van rechten
1. De klant kan zijn rechten voortvloeiend uit een overeenkomst met BrabantBoomverzorging.nl niet aan derden overdragen zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van BrabantBoomverzorging.nl.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking als bedoeld in artikel 3:83 lid 2 Burgerlijk Wetboek.

Gevolgen van nietigheid of vernietigbaarheid
1. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken te zijn, tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat BrabantBoomverzorging.nl bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op alle overeenkomsten tussen partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar BrabantBoomverzorging.nl is gevestigd is exclusief bevoegd kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet anders voorschrijft.

Opgesteld op 01-01-2025.

Brabant Boomverzorging

Adres: Primulastraat 55, 5644 LJ Eindhoven, Nederland

Telefoonnummers:

0853451505

Openingstijden:

maandag 07:00–19:00
dinsdag 07:00–19:00
woensdag 07:00–19:00
donderdag 07:00–19:00
vrijdag 07:00–19:00
zaterdag 07:00–19:00
zondag Gesloten

Call Now Button